Good Bye! - Moto X

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Good Bye!

Bereits seit ein paar Wochen ist unserem Team das Ende des MOTOX Magazine als Printmedien bekannt und nun liegt tatsächlich die letzte Ausgabe im Zeitungsregal.  Im Editorial sagt Chefredakteur Andy Boller goodbye: 

“…Diese Ausgabe #179 April 2015, die ihr gerade in den Händen haltet, ist tatsächlich das letzte MOTOX Magazin – haltet es in Ehren! (…) Die Entscheidung über die Schließung des Printmediums kam für uns überraschend und wir bedauern diese sehr.”

Der Plan war also in Zukunft den digitalen Auftritt des MOTOX Magazine weiter auszubauen um euch täglich mit aktuellen Themen aus der wunderbaren Welt des Motocross und Enduro versorgen zu können.

“…MOTOX wird zukünftig nur noch über die Webseite erreichbar sein, wenngleich nicht als Online-Magazin. Die gute Nachricht dabei ist, dass der digitale Auftritt weiter ausgebaut wird, so dass ihr immer auf dem neuesten Stand seid und auch zukünftig mit spannenden Themen versorgt werdet”, schrieb Andy noch in seinem Editorial der April Ausgabe.

In der Zwischenzeit blieben wir jedoch nicht von weiteren, schlechten Nachrichten verschont und Ende April wird es nun endgültig Zeit sich zu verabschieden. Im offiziellen Statement schreibt Factory Media CEO Darryl Newton: “…The    company    intends    to    exit    from    the    motocross   market,    which    it    sees    as    a    distraction    from    its    core   outdoor-­market    offer.” Factory Media verabschiedet sich also endgültig aus der Motocross Industrie, was ebenfalls die Schließung unserer englisch sprachigen Schwester – MOTO – bedeutet!

Wir können Andy’s Worte also nur noch einmal wiederholen: Die endgültige Schließung des MOTOX Magazine kam für uns sehr überraschend und wir bedauern diese sehr!

Mehr über die aktuellen Vorgänge bei Factory Media erfahrt ihr in der offiziellen Pressemitteilung:

PRESS  RELEASE    

FACTORY  MEDIA    TO    FOCUS    ON    DIGITAL    MEDIA    AND    VIDEO    PRODUCTION   Lifestyle/sports    house  moves    to    close    print    operations    as   digital    business    booms

30th March 2015

Factory  Media,    Europe’s    largest    lifestyle    sports    and    culture   content    business,    intends    to    close    its    magazine    operations   and    divert    the    resources    into    digital    production.    The   proposal   comes    as    a    result    of    the    acceleration    in    both    growth    and   demand    for    the    Forward    Private    Equity-­‐backed    company’s   digital-­‐only    brands    and    video.

Factory  Media    plans    to    invest    an    additional    £1.1m    in   restructuring,    talent    and    content    to    realise    and    enhance    its   digital    propositions    and    move    deeper    into    video    and    TV   production.    All    key    print    editorial    staff    will    be    retained    in   the    transition,    although    the    company    regrets    that    some    job   losses    may    be    incurred    in    the    shift    to    digital-­‐,    social-­‐    and   video-­‐content    production.

Factory  Media    has    seen    a    surge    in    demand    for    bespoke    video   content    that    is    hosted    and    distributed    through    its    managed   social-­‐media    platforms.    This    growing    audience    has    boosted   revenues    from    native    and    branded    content    distribution    for   brands    including    Microsoft,    BMW    Mini,    20th    Century    Fox    and   Jeep.

Darryl  Newton,    CEO    of    Factory    Media,    said:    “The    prospect    of   focusing    wholly    on    the    areas    of    our    business    that    are   experiencing    unprecedented    demand    is    both    logical    and   incredibly    exciting.    Last    year    saw    a    leap    of    over    200%    in   our    branded-­‐content    production    activities,    with    digital    ad   revenues    up    by    25%.       Although    moving    on    from    our    heritage   as    a    magazine    publisher    is    an    emotional    shift,    it    also   represents    a    significant    opportunity    to    create    even    more   content    for    a    significantly    larger    online    audience    without    the   barriers    of    accessibility    and    affordability.”

Factory  Media    has    already    invested    this    year    in    its    first   mass-­‐market    fitness    launch ‘unboundlife.com’,  an    online    social    hub   for    people    wishing    to    be    informed,    challenged    and    regularly   involved    in    fitness.    It    has    also    recruited    a    number    of    senior   staff    to    launch    its    YouTube    creator    and    video-­‐content   distribution    business.

Newton  added:    “Our    social-­‐media    reach    peaks    at    340    million   a   month,    and    our    owned    audience    exceeds    6    million    online   lifestyle    sports    fans.    Brands    are    not    only    using    us    as    a   content    business,    but    also    as    a    marketing    and    distribution   agency    to    reach    our    incredibly    engaged    online    audience.    We   have    become   adept    at    knowing    exactly    what    content    works   online,    how    to    create    it    and    where    to    place    it    to    achieve   maximum  impact,    which    is    of    huge    value    to    a    multitude    of   clients,    from    retailers through  advertisers    to    broadcasters.”

All  board-­‐sports    and    cycling    brands    will    remain    as    digital    and   video    propositions,    including    Factory    Media’s    heritage    brands   Sidewalk,    Onboard,    Ride    and    Dirt    in    the    UK,    and    Skiing    in   Germany.    The    company    intends    to    exit    from    the    motocross   market,    which    it    sees    as    a    distraction    from    its    core   outdoor-­‐market    offer.

About Factory Media:

Factory  Media,    with    offices    in    the    UK    and    Germany,    specialises   in    creating    content    in    the    lifestyle    sports    and    culture    genres.   Founded    by    CEO    Darryl    Newton    in    2006    and    acquired    by    the   Forward    Internet    Group    in    2012,    the    company    provides    access,   insight,    authenticity    and    inspiration    for    brands,    broadcasters    and   influential    global    audiences.    Factory    Media    creates    and   distributes   content    across    its    own    27    brands,    reaching    a    global    audience   of    340    million    through    its    businesses    in    content    creation,   audience    development    and    media    sales.

www.factorymedia.com  

 End.

Fotos: R. Archer

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